#honda #f1 #motoryzacja…

#honda #f1 #motoryzacja #motorsport #acura
Marka Acura jest zasłużona dla Hondy nie tylko jako marka promująca jej produkty w USA. Ma także jeden bardzo ciekawy wkład w całą historię firmy. Reanimacje NSXa. ( ͡° ͜ʖ ͡°) Oryginalny NSX był stworzony od początku w Japońskiej centrali Hondy. Od początku miał być odpowiedzią na Ferrari. Odpowiedzią stabilną i mniej awaryjną. Przy pracach nad samochodem kilkukrotnie proszono o pomoc Senne. Samochód został usprawniony i lepiej dopracowano sztywność zawieszenia – co było po części efektem uwag Brazylijczyka.

Jednak lata mijały i w zasadzie kolejne wersje NSX nie różniły się zbyt od siebie, co doprowadziło do tego iż w 2005 roku była to po prostu przestarzała konstrukcja. W Japonii nie było zainteresowania kontynuacją takich tradycji sportowych. Dla Hondy głównym samochodem sportowym był/jest Civic Type R. I tutaj zaczyna się poprawna historia tego wpisu.

Marka Acura została założona w USA po to żeby promować produkty sportowe i GT od Hondy. Powołano nawet oddzielny zespół R&D USA (Acura USA), którego celem było wsparcie centrali w dostosowaniu jej produktów na rynek amerykański. Tylko, że po latach nie było co dostosowywać…

Honda straciła zainteresowanie NSXem i tylko dlatego, że ów zespół R&D nalegał na centralę – powołano do życia nowego, już hybrydowego NSXa. Który zadebiutował właśnie jako Acura NSX 乁(♥ ʖ̯♥)ㄏ

Aktualnie dostępny ma być NSX Type S, który ma ponad 600KM, agresywniejszy body kit, turbo zapożyczone z wersji GT i jest oczywiście dziełem zespołu Acura – z 350 sztuk jakie mają być sprzedawane, aż 300 trafi tylko i wyłącznie na rynek amerykański.

W mojej ocenie Acura to bardzo ważny twór Hondy, który jak widać podtrzymał jej sportowe doświadczenia. Tym bardziej cieszy mnie fakt, że zespół Red Bull Racing postanowił użyć loga Acury podczas GP USA. Wrzucam film z TopGear opowiadający o hybrydowym NSX.

( ͡~ ͜ʖ ͡°)

pokaż spoiler Jeszcze film od Acury w komentarzu.