Toyota Sera Rok 1988 -…

Toyota Sera

Rok 1988 – Toyota pokazuje koncept „AXV-II”. Małe ufo wywołuje szok swoimi drzwiami – podnoszą się one do gory. Ponadto są zakrzywione i służą jednocześnie jak dach. Cały wóz jest bardzo przeszklony. Ogromna tylnia szyba swoim kształtem przypomina tą z MX3 (chociaż Mazda debiutuje w 1991)

Rok 1990 – Toyota Sera debiutuje na rynku wewnętrznym (true JDM) Z zewnątrz wygląda jak przeszklona mydelniczka. Pod maską… Paseo. Silnik 1,5 spięty z 5biegowym manualem lub 4biegowym automatem. Wnętrze awangardowe – deska rozdzielcza „otacza kierowcę” i łączy się z boczkami drzwi. Zamiast zwykłego dachu jest cieńki pasek wzmocnień jak w tardze do którego przyczepiona jest osłona przeciwsłoneczna

Ze względu na kształt szyby cała nie może się chować w drzwiach, dlatego tylko jej fragment się opuszcza jak w Subaru SVX. Z tyłu pod nietypową szybą bagaznika jest dodatkowy głośnik nazywany boomboxem, który ma tryb „Funky”. Po naciśnięciu przycisku głośnik się obraca w górę lub do przodu aby zmienić nagłośnienie.

Toyota zakończyła produkcję Sera w 1995 roku. Powstało niecałe 20,000 sztuk tego auta. Podobno Sera po włosku znaczy „wieczór” lub po francusku „machać w przyszłość” ale moim zdaniem chodziło o Edam Rycki

#motoryzacja #jdmciekawostki #gruparatowaniapoziomu